Посестри. Часопис №63 / Суффолк. Триптих
І. Світлотінь. Флетфордський млин
Джон Констебль
Йшлося лише про те, Маріє, аби у кожній книжці
віднайти ландшафт власної свідомості:
потріскана кора ясеня, солодка ожина, замшілий
камінь, дорога під гору, твань і небо, яке
над усім панує.
Це все, що я хотів сказати мовою
вітру, описати історію хмар, передбачення,
приховане в моєму минулому: дім над річкою,
дерев’яний міст, стара баржа, якою перевозять
ячмінь і жито.
Нічого іншого я не зміг, крім як спробувати
показати правду, а це, мабуть, зовсім не мистецтво:
світло на річці, яка тебе приймає, вода
сама м’якість, гілля дерев занурюється
в глибоку тінь.
ІІ. Читальня моряків Саутуолда
В. Г. Зебальд
Я бачу, як ти переправляєшся на інший берег.
З тобою речовий мішок і камера – вірний пес твоєї
пам’яті. Бабине літо вмощується на пляжі,
коли ти входиш до читальні. Зі стін дивляться
очі рибалок, в яких відбивається історія
моря, написана іншою мовою. Ти вирізаєш
з газети свідчення нещасть. Recto
розбрату це verso меланхолії. В кадрі
відчинених дверей тебе переслідують хвилі минулого.
Твій дім далеко, на невеличкій планеті,
навколо неї обертаються планети іронії. Мешкає там
Руссо, пробачення і вітер.
III. Біблійна пісня II: Авраам та Ісаак
Бенджаміну Бріттену
У моря немає початку, воно є горою, є лінією,
неточним відбитком неба. І народжуються звуки,
що потонуть. Стиглий виноград настільки ж солодкий,
як неправда, якою ми платимо за переступання меж.
Краєвид мешкає в тобі: відкритий простір
адажіо дубів і ріка в обіймах моря.
Приплив забирає тебе, затягує, це історія
захоплення і смирення. Призахідне світло горнеться
до пагорба.
Існують дороги без виходу, без тіні, кінець літа
подібний до останніх нот пісні, яка нас
зваблює, тримає, голос обов’язку з голосом
невинності якусь мить звучать одночасно,
unisono.