Посестри. Часопис №44 / Враження з театру
– Найважливішим у трагедії є для мене акт шостий:
Воскресіння на бойовиську сцени,
Поправляння перук, шат,
Виривання ножа з грудей,
Знімання петлі з шиї,
Вставання у ряд поміж живими,
обличчям до публіки.
Поклони поодинці й усі разом:
біла долоня на рані серця,
реверанс самовбивці,
кивок стятої голови.
Поклони парами:
шаленство подає руку лагідності,
жертва блаженно дивиться в очі ката,
бунтар без образи ступає поруч з тираном.
Топтання вічності носиком золотого черевичка.
Розганяння моралей крисами капелюха.
Невиправна готовність розпочати завтра усе спочатку.
Вихід вервечкою померлих набагато раніше,
бо зникли у третьому акті, четвертому, а також між актами.
Чудесне повернення тих, котрі пропали безвісти.
Думка, що терпляче чекали за кулісами,
не знімаючи костюмів,
не змиваючи гриму,
зворушує мене більше, ніж тиради трагедії.
Але справді урочистим є спадання завіси
і те, що видно крізь вузеньку шпарку:
ось тут одна рука поспішно тягнеться за квіткою,
там друга підхоплює впущений меч.
І щойно тоді третя, непомітна,
виконує свою повинність:
стискає мене за горло.